Saturday 22 February 2014

Cuti yang memberi pengajaran!

                                 

                                        ASSALAMUALAIKUM,W.B.T



     Memang sudah lama tak update apa-apa dalam blog nih ,last tulis pon time form5 ahahahaa.
tahun lepas je pun over je kau ni jemah.....
tapi apa pun entry kali ni berkisar tentang cuti lepas spm ....fuhhhh....sebenarnya  aku memang malas nak menaip tapi apalah gunanya ada blog tpi tak digunakan membaziourrrr ....katanya..

okeyh, lepas spm mestilah ada aktiviti sendiri yang nak buat ,jadi plan umum budak-budak lepas spm adalah ambil lesen kereta dan moto tpi aku ambil kereta takot nak bawa motor ahaha ... ambil lesen boleh dikatakan satu proses yang lambat sebab banyak benda nak kena buat ,dengar taklimat ,ambil test ,lepas tu dengar taklimat dan so on... jadi siapa yang berpengalaman atau dah lalui tu mesti dah tahu..
jadi.sekarang aku tengah lalui fasa parking dan naik bukit ....time naik bukit paling tak boleh blah
sebab ape taw...aku ni konon-konon confident ja ajar orang lain. time aku nak buat haaaa....mesti dia nak reverse jgak sampai rasa fed up aku bagi orang belakang buat dulu ,mesti dia tengah membebel dalam kereta a.ahahahahha

Next, is aku ingat lepas spm konon-konon jugak nak keja  lah part time gituh nak merasa duit gaji sendiri ..tpi  hampeh sebab takut ganggu dengan lesen jdi aku ingt nak settle lesen baru keja...ehhh? ada org kisah ke?ahahha

so, apa yang dikatakan memberi pengajaran adalah waktu cuti yang panjang ni la masa untuk bersuka-suki
seperti korean drama *sudah pasti, novel *siap atur lagi , movie*mlas nak download tpi tengok jugak..

tpi,haritu adalah sorang adik sepupu aku nama dia iqbal dia memang  rapat dengan aku sejak kecik2 lagi
and manja dengan aku dan mama ... umur dia dlam 11 tahun mcm tu
ok,critanya masa cuti bulan haritu dia dtang tidor rumah aku.
aku mestilah happy ,sebab dpat bermain ,ronda dan paling best main buayan tiap2 petang walaupun sebelum ni taman pon malas nak jejak dan dia jugak semangat ajak aku jogging ahaha walaupun separuh jalan je tpi ok lah kann  maklum lah aku takde adik beginilah jadinya
ehehhee

                                     daun bentuk love (dekat belakang rumah tok) ahahah sempat lagi explore cari daun nih

 ok sampai disini sajaaa..bye


No comments:

Post a Comment